Alpen week

Reis-informatie:

Data: 21 t/m 28 september 2020.

Doelgroep: Voor de goed getrainde recreatieve wielrenner die het hooggebergte aan kan. Bij niveauverschil in de groep fietsen we in twee groepen.

Reis gaat door bij: Een minimale groepsgrootte van 6 personen.

Prijs: € 565  (incl. accommodatie en volpension)

Corona voorwaarden: Je betaald 2 weken vooraf en je mag gratis annuleren tot 2 weken vooraf.

Accommodatie: We verblijven in het mooie fietshotel La Douce Montagne in het Alpendorpje Allemond. In het hart van de Alpen, midden tussen alle beroemde cols Alpe d´Huez, Glandon, Galibier, Vaujany, Madelaine, etc. Met elke dag een buffet ontbijt, een pasta buffet na de fietstocht en een 3 gangen diner hoeven we ons geen zorgen te maken om het eten. De prijs is op basis van een tweepersoonskamer. Tegen een extra prijs van € 100 kun je ook een eigen kamer reserveren. Reis je met drie of vier personen dan hebben we ook triple en quadruple kamers en gaat de prijs juist weer omlaag.

Programma:

Tijdens de week is Paul Kneppers mee als begeleider. Hij zal dagen met de volgauto mee gaan en dagen met de fiets zelf. Tijdens de week wordt er aandacht besteedt aan afdaal- en klimtechnieken. De mentale aspecten van het fietsen in het hooggebergte. En ook heel veel gezelligheid, genoeg tijd voor hier en daar een koffiestop en heerlijk tot rust komen.

Het exacte fietsprogramma maken we twee weken vooraf op, nadat we weten wie er allemaal van de partij is. Maar globaal hebben we het volgende plan klaar liggen:

• Dag 1 – Het fietsprogramma begint al direct in de namiddag van de aankomstdag met een kort ritje, zodat we direct kunnen beginnen met acclimatiseren.
  • Dag 2 – Een mooie rit van 100 km met Col d Ornon en Col de la Morte. Twee cols die ideaal zijn om in te komen (lees: niet te steil en niet te lang), met halverwege een uitgebreide koffiestop.
  • Dag 3 – Misschien wel de mooiste route, de “balkonnen route” –> Alpe d´Huez via “de onbekende kant” en daarna door naar Col de Sarenne en terug via kleine onbekende weggetjes met prachtige uitzichten.
  • Dag 4 – De hersteldag met een koffierondje naar Bourg d’OIsans. Er mogen sportmassages geboekt worden. Paul geeft een presentatie over fietstechnieken in de bergen.
  • Dag 5 organiseren we voor de liefhebbers een klimtijdrit op de Alpe d´Huez.
  • Dag 6 – We rijden een klein stukje met ons busje naar een ander vallei waar we de beroemde Col de Madeleine beklimmen en daarna de spectaculaire haarspeldbochten van Lacets de Montvernier befietsen (laatste jaren populair in de Tour de France).
  • En op de laatste dag, zondag 27 september de grote afsluiter met Col de Glandon, Col de Telegraphe en Col de Galibier: 160 km &  4.000 hoogtemeters